Autor Wiadomość
Zoja
PostWysłany: Sob 19:07, 03 Gru 2011    Temat postu:

No a ja już to mam i podpinam się pod pozytywa! Na 100%
kasia
PostWysłany: Sob 16:00, 26 Lis 2011    Temat postu: matura z angielskiego

Słuchajcie. Ja tu przypnę, bo nie wiem gdzie się z tym wcisnąć, a warto, bo fajne Smile Znalazłam taki kurs angielskiego, co przygotowuje do matury z ang na podstawowym, co prawda no ale dla mnie na przyklad to zupełnie starczy Wink
Znalazlam, bo polecal ktoś na innym forum. Jest komputerowy wiec uczysz sie w domu jak masz cza s i jest przystosowany dla żle widzacych. Strona z powiekszaną czcionka, czarno zółta wersja i wszystko głosowo, bez migajacych g...n.
Nazywa sie ingla i jak wrzucicie w googla to jest strona i tam wszystko napisane. Ja sie ucze i naprawde ide do przodu
niedobradzidzia
PostWysłany: Nie 14:31, 04 Mar 2007    Temat postu: Matura dla niewidomych i niedowidzących.

Cześć.Znalazłam informacje dotyczące egzaminu maturalnego w przypadku wady wzroku.

Informacja ogólna

1. Absolwenci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, chorzy lub niesprawni czasowo oraz niepełnosprawni lub niedostosowani społecznie mają prawo przystąpić do egzaminu maturalnego w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych, odpowiednio na podstawie opinii lub zaświadczenia lekarskiego wydanego przez lekarza specjalistę lub orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.

2. Zdający, który zamierza skorzystać z prawa zdawania egzaminu maturalnego w warunkach i formie dostosowanej, składa wniosek o zdawanie egzaminu maturalnego w sposób określony w ogólnej i szczegółowej informacji o sposobie dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu maturalnego, zawartej w niniejszym komunikacie, przewodniczącemu szkolnego zespołu egzaminacyjnego lub, jeżeli nie przystępuje do egzaminu maturalnego bezpośrednio po ukończeniu szkoły, dyrektorowi komisji okręgowej.

3. Do wniosku, o którym mowa w pkt. 2, należy dołączyć dokumenty wymienione w pkt. 1, które potwierdzają dysfunkcję zdającego.

4. Wniosek, o którym mowa w pkt. 2, należy złożyć w terminie do 15 października roku szkolnego, w którym odbywa się egzamin maturalny, z wyjątkiem wypadków losowych.

5. Za dostosowanie warunków i formy przeprowadzania egzaminu maturalnego odpowiada przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego.

6. Okręgowe Komisje Egzaminacyjne mają prawo skontrolować, czy w danej szkole zostały dostosowane warunki i forma przeprowadzania egzaminu maturalnego.

7. Egzamin maturalny dla zdających przebywających w ośrodkach specjalistycznych, jest przeprowadzany w tych ośrodkach.

8. Egzamin maturalny dla absolwentów wymagających specjalnych metod nauczania powinien być przeprowadzony przez zespoły egzaminacyjne, w skład których wchodzić będą odpowiednio: surdopedagog, tyflopedagog lub tłumacz języka migowego.

9. W przypadku zdającego, u którego występuje złożona niepełnosprawność, lub jeśli jest sprzężona z określoną chorobą, należy zastosować warunki i formę egzaminu przewidziane dla poszczególnych schorzeń lub niepełnosprawności.

10. Absolwent, który jest chory albo niepełnosprawny, w trakcie egzaminu maturalnego może korzystać z urządzeń technicznych, sprzętu medycznego i leków koniecznych ze względu na chorobę lub niepełnosprawność.

11. Egzamin maturalny, o wydłużonym czasie trwania oraz egzamin organizowany z wykorzystaniem urządzeń technicznych lub przy udziale osoby wspomagającej, przeprowadzany jest w oddzielnym pomieszczeniu.

12. W szkole podczas trwania egzaminu zapewniona jest pomoc medyczna.

13. Zgodę na przeprowadzenie egzaminu maturalnego w domu zdającego wyraża dyrektor komisji okręgowej na wniosek przewodniczącego szkolnego zespołu egzaminacyjnego, który na podstawie dokumentów (wniosku ucznia i opinii lub orzeczenia lub zaświadczenia lekarskiego wydanego przez lekarza specjalistę), występuje do dyrektora komisji okręgowej o podjęcie stosownej decyzji.

OSOBY NIEWIDOME I SŁABO WIDZĄCE

Zdający ma prawo do:

1. wydłużenia czasu trwania części pisemnej egzaminu w przypadku każdego arkusza o 30 minut.

2. obecności w zespole egzaminacyjnym tyflopedagoga.

3. odczytania poleceń i tekstów, w razie konieczności, przez członka zespołu egzaminacyjnego w trakcie części ustnej egzaminu z języków.

4. odpowiedniego sprzętu (w zależności od rodzaju wady wzroku): maszyny do pisania alfabetem Braille’a, komputera wyposażonego w urządzenia z nim współpracujące, tj. linijkę brajlowską, syntezator mowy, jak również pomocy optycznych, takich jak: lampy, lupy, lornetki, lunetki, turmony i inne.

5. pomocy w czytaniu i pisaniu w sytuacji, gdy zdający nagle stracił wzrok wskutek wypadku lub choroby i nie opanował alfabetu Braille’a; pomocy udziela członek zespołu egzaminacyjnego.

6. arkuszy egzaminacyjnych drukowanych alfabetem Braille’a z dostosowanymi elementami graficznymi w przypadku osób niewidomych.

7. arkuszy egzaminacyjnych drukowanych powiększoną czcionką 16 pkt z dostosowanymi elementami graficznymi w przypadku osób słabo widzących.

8. właściwego oświetlenia, w zależności od indywidualnych potrzeb zdającego słabo widzącego.Pozdrawiam,

Natalia

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group